Voor 22:00 besteld, morgen in huis

Gratis verzending vanaf 39,-

Gratis retourneren

4.898.177 reviews
Logo 1

Hoelang heb ik garantie op mijn product?

Wanneer je een bestelling plaatst bij Travelbags, mag je er vanuit gaan dat het een kwalitatief product is. Op ieder product geldt een wettelijke garantie wat inhoudt dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Mijn product is defect, wat moet ik doen?

  1. Stuur een e-mail naar [email protected] 
  2. Vermeld in deze e-mail het volgende:
    1. ordernnummer van je bestelling
    2. kopie van je factuur
    3. Foto van je klacht
  3. Na ontvangst van je e-mail zal onze garantie afdeling contact met je opnemen.

Fabrieksgarantie

Bij veel producten heb je naast de wettelijke garantie recht op fabrieksgarantie, dit is een aanvullende garantie op de wettelijke garantie. Dit kan oplopen tot wel dertig jaar, afhankelijk van het product en/of de leverancier. Bij ieder product op onze website wordt de garantietermijn weergegeven. Gaat een product defect binnen deze garantietermijn? Neem dan contact met ons op via e-mail op [email protected]

Indien je product 2 jaar of ouder is en / of het recht op de wettelijke garantie is vervallen maar er wel sprake is van extra garantie door de fabrikant zijn de verzendkosten om het product naar ons op te sturen voor rekening van jou als consument, wij betalen de verzendkosten voor het terug sturen naar jou van het gerepareerde product. Binnen 2 jaar na je aankoop zijn de verzendkosten van een garantie altijd voor onze rekening.

Garantie of Schade

Wij krijgen regelmatig verzoeken tot het repareren van producten waarbij sprake is van schade. Er is een duidelijk verschil tussen garantie en schade. Garantie geldt op product- en/of fabricagefouten. Bij garantie zal een product altijd kostenloos gerepareerd worden. Indien reparatie niet mogelijk is zal het product vervangen worden door hetzelfde product of een gelijkwaardig product indien hetzelfde product niet meer leverbaar is. Indien er sprake is van schade worden de kosten voor reparartie (indien reparatie mogelijk is) in rekening gebracht.

Voorbeelden van garantie:

  • Te kort gestikte naden
  • Defecte ritsen
  • Loslatende schouderbanden
  • Defecte musketonhaken
  • Niet werkende koffersloten
  • Vastzittende trekstang van een koffer

Voorbeelden waarbij vaak sprake is van schade

  • Gaten en / of scheuren in stof
  • Versleten wielen
  • Gebarsten schaal van een koffer
  • Afgeknapte wielen

Wat moet ik doen als mijn koffer te laat, kwijt of kapot is na een vlucht?

Komt je koffer beschadigd van de bagageband? Meld dit direct bij de luchtvaartmaatschappij. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de afhandeling van je bagage. Koffers zijn prima bestand tegen een stootje. Maar de ruige manier van omgang op de luchthavens zijn koffers niet altijd tegen bestand. De luchtvaartmaatschappij is hier verantwoordelijk voor.

Op de website van de ACM consuwijzer vind je alle informatie en stappen die je kunt nemen

Terug naar klantenservice