Klantendienst
Veelgestelde vragen
Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen gaat gemakkelijk in een paar stappen:
- Selecteer het product.
- Klik vervolgens op de rode bestelknop 'in winkelwagen'. Je kunt verder winkelen of naar je winkelwagen gaan om je bestelling af te ronden.
- Controleer de inhoud van je winkelwagen (rechts boven in beeld).
- Vul alle gegevens zoals naam, adres,
- Kies of je je pakket thuis wil laten bezorgen of liever wil ophalen bij een PostNL- afhaalpunt.
- Kies de gewenste afleverdatum en het tijdsvak.
- Je rond je bestelling af door te betalen. Dit kan op verschillende manieren zoals iDeal (NL), CreditCard (NL&BE), Klarna (NL), PayPal (NL&BE), Sofort (BE) een Travelbags cadeaukaart etc.
- Controleer nogmaals al je gegevens en rond je bestelling af.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij doen ons uiterste best om bestellingen die op werkdagen voor 23:59 uur zijn besteld de volgende werkdag af te leveren. Bestel je op zaterdag of zondag? Dan leveren wij je bestelling op maandag.
Bij elk product boven de "in winkelwagen" button staat de levertijd. Bestel je meerdere artikelen en staat er bij 1 of meerdere artikelen een levertijd vermeld dan leveren wij je bestelling zodra alle items op voorraad zijn.
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Helaas kunnen wij een geplaatste bestelling niet meer wijzigen. Zolang je bestelling nog niet in het verzendproces zit kunnen wij je bestelling wel annuleren zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen, neem hiervoor contact met ons op. Als annuleren niet meer mogelijk is omdat je bestelling al in het verzendproces zit kun je het altijd gratis aan ons terug sturen.
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Een supersnelle levertijd is belangrijk. Bij elk artikel staat daarom de levertijd vermeld, zodat je vooraf weet waar je aan toe bent. Deze levertijden gelden voor Nederland en België. Artikelen die op voorraad zijn heb je meestal de volgende werkdag al in huis. Artikelen met een langere levertijd heb je iets later in huis. Deze levertijd staat vermeld bij het desbetreffende product.
Bestel je meerdere producten en zitten hier producten tussen met een levertijd, dan wachten wij met verzenden tot de bestelling compleet is om zo het milieu zo min mogelijk te belasten met extra (deel)zendingen.
Het plaatsen van een bestelling via de website lukt niet, wat moet ik doen?
Wat vervelend! Wij kijken graag met je mee. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Voorraad op de website
Bij het desbetreffende product wordt er altijd aangegeven wat de status van de voorraad is.
Op voorraad
Het product is op voorraad in ons magazijn. Bestel je op werkdagen voor 23:59 uur, dan ontvang je de volgende werkdag je bestelling.
2-5 werkdagen
Het product staat in bestelling bij onze leverancier. Binnen uiterlijk 5 werkdagen wordt het product naar je opgestuurd. Mocht dit te lang voor je zijn, dan kunnen wij een alternatief product aanbieden. Uiteraard overleggen wij dit altijd eerst met je.
3-7 werkdagen
Het product staat in bestelling bij onze leverancier. Binnen uiterlijk 7 werkdagen wordt het product naar je opgestuurd. Mocht dit te lang duren voor je, dan kunnen wij een alternatief product aanbieden. Uiteraard overleggen wij dit altijd eerst met je.
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Je bestelling wordt afgeleverd op het door jou aangegeven adres tijdens het bestellen, of bij een PostNL-afhaalpunt.
Ben je niet aanwezig op het moment van bezorgen? Dan wordt het pakket bij de buren afgeleverd. Mocht het afleveren bij de buren ook niet lukken? Dan wordt het pakket de eerstvolgende dag afgeleverd bij het dichtsbijzijnde PostNL punt.
Welke betaalmethodes zijn er?
Het is mogelijk om te betalen met de volgende betaalmethodes:
- iDeal (Als je klant bent bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS, Regio Bank, van Lanschot of Triodos Bank, kun je gebruik maken van iDEAL
- Mastercard
- VISA
- American Express
- PayPal
- Klarna (achteraf betalen)
- Travelbags cadeaukaarten
Hoelang duurt het voordat jullie mijn betaling hebben ontvangen?
Wanneer wij de betaling hebben ontvangen is afhankelijk van de betaalmethode waarvoor je kiest.
- Betaal je met iDeal, creditcard of giftcard? Dan ontvangen wij direct je betaling en versturen wij je bestelling dezelfde dag nog (op voorwaarde dat het product op voorraad is).
- Wanneer je met Klarna (op rekening) betaalt, betaal je pas achteraf. De factuur volgt een aantal dagen nadat jij je bestelling hebt ontvangen. Betaal je met Klarna? Dan versturen wij je bestelling op dezelfde dag (op voorwaarde dat het product op voorraad is).
Kan ik achteraf betalen?
Zeker kan dat. Je kiest dan de betaalmethode Klarna (achteraf betalen). Wanneer je voor deze optie kiest, heb je vervolgens 14 dagen de tijd om het product te betalen. Je ontvangt van Klarna een digitale factuur per e-mail. Hierop staan de betalingsgegevens.
Kan ik ook betalen met VVV-bonnen / fashioncheques?
Het is helaas niet mogelijk om online met VVV-bonnen en fashioncheques te betalen.
Kan ik op factuur betalen als zakelijke klant?
Alleen voor bedrijven is het mogelijk om op factuur te betalen. Voor deze optie kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice, zij zorgen ervoor dat je een factuur ontvangt. Wij hebben dan in ieder geval onderstaande gegevens van je nodig:
- Bedrijfsnaam
- Vestigingsadres
- Contactgegevens
- KvK nummer
Ik woon in het buitenland, hoe kan ik de BTW terugvorderen bij jullie?
Zeker kan dat! Je ontvangt van ons met terugwerkende kracht de BTW van je aankoop terug. Doorloop onderstaande stappen:
- Laat de factuur van je bestelling door de douane op de luchthaven afstempelen.
- Scan de afgestempelde factuur in en stuur deze per e-mail ([email protected]) naar ons toe.
- Je ontvangt van ons de BTW terug op de rekening waarmee is betaald.
Kan ik met de betaalmethode Direct e-Banking betalen?
Voor Belgische klanten is het zeker mogelijk om met Direct e-Banking te betalen? Bij de betaalmethode Direct e-Banking wordt de betaling binnen 1-2 werkdagen verwerkt. Wanneer wij de betaling op werkdagen voor 23:59 uur hebben ontvangen, heb je je bestelling de volgende dag in huis.
Hebben jullie ook winkels waar ik een product kan bekijken?
Het is zeker mogelijk om in één van deze winkels producten te bekijken. Onze winkels vind je in Almelo, Hardenberg, Groningen en Zwolle.
Wil je het product in een van onze winkels komen bekijken? Dat kan! Omdat wij niet het hele assortiment in onze winkels hebben, kun je het beste eerst contact opnemen met onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je het product in de desbetreffende winkel kan komen bekijken. Hiervoor rekenen wij geen kosten en het is geheel vrijblijvend.
Wat zijn de verzendkosten?
Wij versturen alle bestellingen vanaf €39,- binnen Nederland, België en Duitsland.
Bestel je minder dan €39,-? Dan betaal je €2,95 verzendkosten.
Neem voor verzending buiten EU landen contact met onze klantenservice op!
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De levertijd en het bezorgmoment van de bestelling kun je terug vinden in de orderbevestiging. Wij doen ons uiterste best om op het afgesproken bezorgmoment je bestelling te bezorgen, helaas kunnen wij dit niet altijd garanderen.
Voorradige artikelen
Werkdagen: voor 22:59uur besteld, is de volgende dag in huis. PostNL levert ook op zaterdag.
Weekend: voor 22:59 uur besteld, is maandag in huis.
Langere levertijd
Wij hebben een beperkt assortiment wat in bestelling staat bij onze leveranciers. Dit kan betekenen dat er een langere levertijd op jouw bestelde artikel zit. In dit geval is de levertijd 2-5 dagen of 3-7 dagen, afhankelijk van het merk en het product. Langere levertijden wordt duidelijk aangegeven bij producten. Deze producten leveren wij meestal ruim binnen deze dagen.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Zeker kan dat! Wanneer jouw pakket ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail met daarin je Track & Trace code. Hiermee kun je de status van jouw pakket volgen en zien wanneer PostNL het pakket komt aanbieden.
Je bestelling zal de eerstvolgende werkdag (incl. zaterdag) worden afgeleverd. Ben je op het moment van afleveren niet thuis? Dan zal PostNL het pakket afleveren bij je buren. Mocht afleveren bij de buren niet lukken, dan wordt het pakket de volgende dag nogmaals bij je aangeboden.
Kan ik mijn bestelling bij een PostNL-afhaalpunt laten bezorgen?
Je kunt je bestelling ook laten bezorgen bij een PostNL-afhaalpunt. Je kunt dan in de winkelwagen kiezen voor de optie ‘’Ophalen bij PostNL’. Je pakket zal dan de volgende werkdag vanaf 16:00 uur voor je klaarliggen bij het door jou geselecteerde afhaalpunt.
Je hebt 3 weken de tijd om je pakket af te halen bij het PostNL afhaalpunt. Daarna zal het pakket door PostNL aan ons worden teruggestuurd.
Kan ik een bezorgdatum + tijdstip kiezen?
Het is mogelijk om zelf een bezorgdatum en tijdstip te selecteren. Dit kun je doen tijdens het afronden van je bestelling in de winkelwagen tijdens de 2e stap 'Verzending'. Kies de gewenste bezorgdatum en het tijdsvak en klik vervolgens op 'Naar betalen' om je bestelling af te ronden.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de winkel?
Je kunt je bestelling alleen afhalen in één van onze winkels in Almelo XXL, Hardenberg, Groningen of Zwolle. Omdat wij in onze winkels niet het hele assortiment hebben liggen, kun je het beste eerst contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen ervoor zorgen dat het product op een afgesproken moment voor je klaar ligt in de één van onze winkels. Zo ben je er zeker van dat we het product in de winkel voor je klaar hebben liggen.
Mijn bestelling is nog niet bezorgd, wat moet ik doen?
Producten die wij niet op voorraad hebben in ons magazijn, staan in bestelling bij onze leverancier. Dit betekent dat de levertijd langer is, vaak 2-5 dagen of 3-7 dagen. Dit staat altijd bij het product vermeld. Wil je weten wanneer jouw pakket wordt bezorgd? Neem dan contact met onze klantenservice op, wij kijken graag met je mee!
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt binnen 30 dagen na aankoop je artikelen eenvoudig en gratis retourneren. Wat moet je doen?
- Je kan je retour hier gratis en volledig online retour aanmelden
Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is niet verplicht. Je kunt dit formulier hier downloaden.
Hoe kan ik een bestelling ruilen?
Het is helaas niet mogelijk om artikelen te ruilen.
Wat is het retourtermijn?
Alle bestelde artikelen hebben een bedenktijd van 30 dagen. Binnen deze 30 dagen kun je kosteloos je artikel retourneren.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je hebt 30 dagen de tijd om je artikelen gratis te retourneren. Hiervoor zijn een aantal retourvoorwaarden:
- Het product is in originele staat en onbeschadigd.
- Het product is voorzien van originele labels en etiketten.
- (Indien redelijkerwijs mogelijk) in originele verpakking terug te sturen.
Mocht je een artikel hebben gebruikt en wil je deze toch terug retourneren? Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Is retourneren gratis?
Je hebt 30 dagen na herroeping de tijd om producten te retourneren. Retourneren via PostNL is gratis. Uiteraard kun je ook via een andere vervoerder retourneren. De kosten hiervoor zijn voor 'eigen' rekening.
Hoelang duurt het voor mijn betaling teruggestort is?
Je ontvangt je aankoopbedrag binnen 8 dagen na je herroepingsmededeling van ons terug op dezelfde wijze waarmee betaald is. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de artikelen retour hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wanneer je met een Travelbags cadeaukaart hebt betaald, zullen wij deze in waarde herstellen. Bewaar daarom altijd de cadeaukaart!
Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Jouw gegevens worden door ons met uitermate zorg beveiligd en verwerkt. Wil je meer weten over het gebruik van je gegevens? Lees dan onze Privacy Policy en Cookie Policy.
Voor meer vragen kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Hoelang heb ik garantie op een product?
Wanneer je een bestelling plaatst bij Travelbags, mag je er vanuit gaan dat het een kwalitatief product is. Op ieder product geldt een wettelijke garantie wat inhoudt dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Fabrieksgarantie
Veel producten hebben recht op fabrieksgarantie, dit is een aanvullende garantie op de wettelijke garantie. Dit kan oplopen tot wel tien jaar, afhankelijk van de leverancier. Bij ieder product op onze website wordt de garantietermijn weergegeven. Gaat een product defect binnen dit garantietermijn? Neem dan contact op met onze klantenservice!
Mijn product is defect/beschadigd, wat moet ik doen?
Het ontvangen van een defect en/of beschadigd product is zeker niet de bedoeling. Daarom willen we graag voor je kijken wat we kunnen doen. Wat moet je doen?
- Maak een foto van het defect en/of beschadiging.
- Mail deze foto incl. ordernummer en kleine toelichting naar [email protected]
We nemen je mail in behandeling en nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.
Hoe pak ik mijn product in om het op te sturen voor reparatie?
Om ervoor te zorgen dat het product goed bij ons aankomt, raden wij je aan om een stevige verpakking te gebruiken. Vaak kun je bij de supermarkt een gratis doos halen. Ook kun je bij het postkantoor een doos kopen. Zorg ervoor dat de doos goed is dichtgeplakt en vergeet de pakbon niet bij te voegen.
Schrijf het antwoordnummer op de doos en verstuur het kosteloos via PostNL.
Travelbags
Antwoordnummer 77700
7770 WB Hardenberg
Ik heb een klacht. Hoe kan ik dit indienen?
Heb je een klacht? Dan lossen we deze graag voor je op. Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers helpen je graag verder.
Hoe kun je een klacht indienen?
Is je klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kun je deze schriftelijk indienen bij Travelbags.nl. Stuur je klacht per brief of email onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
Travelbags.nl
Afdeling klachten
Korte Spruit 25
7773 NP Hardenberg
of stuur een e-mail naar: [email protected]
Zodra wij je brief of email hebben ontvangen, sturen wij je een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie ontvang je binnen 7 dagen na ontvangst van de klacht.
Je kunt je klacht ook indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie hierover vind je op de website van de Geschillen Commissie Thuiswinkel. Ook kun je terecht bij het Europese Online Geschillenplatform (ODR)